ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Δομβραίνα 02/ 07 /2010
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Αριθ. Πρωτ. ΔΥ
ΝΟΜΟΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΘΙΣΒΗΣ
--------------------- ΠΡΟΣ
Ταχ. Δ/θυνση : Δομβραίνα
Ταχ. Κώδικας : 32010 Πίνακας Αποδεκτών
Τηλέφωνο : 2264350018
FAX : 2264022203
ΘΕΜΑ : Εξέταση αίτησης θεραπείας ΔΙΑΒΙΠΕΘΙΒ Α.Ε. για
νομιμοποίηση λιμενικών έργων στον όρμο Νούσας Δήμου Θίσβης
από το ΚΑΣ
Στο πλαίσιο εξέτασης αίτησης θεραπείας της ΔΙΑΒΙΠΕΘΙΒ Α.Ε. για την νομιμοποίηση λιμενικών έργων στον όρμο Νούσας Δήμου Θίσβης από το ΚΑΣ στις 06 Ιουλίου 2010, σας αποστέλλουμε σχετικό ενημερωτικό έγγραφο προς ενημέρωση του θέματος.
Με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο θέμα επανεξετάζεται για Τρίτη φορά από το ΚΑΣ, με γνώμονα την διαφύλαξη και ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, ζητάμε την αρωγή και συμμετοχή σας.
Με την ευαισθησία που σας διακρίνει για το θέμα ευελπιστούμε να σας βρούμε συμπαραστάτες κατά την εξέταση του θέματος την Τρίτη 06/07/20010 μετά τις 15:00 στο Υπ. Πολιτισμού (ισόγειο) Μπουμπουλίνας 22 στην αίθουσα συνεδριάσεων
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΘΙΣΒΗΣ,
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΟΒΑΝΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Δομβραίνα 02 / 07 / 2010
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΝΟΜΟΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ Αριθμ Πρωτ.: 2176
ΔΗΜΟΣ ΘΙΣΒΗΣ
Δ/νση : Δομβραίνα Βοιωτίας ΠΡΟΣ
Τηλ. : 2264350021
Fax : 2264350027 ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Κ.Α.Σ.
ΘΕΜΑ : Λιμενικές εγκαταστάσεις στον Όρμο Νούσας Δήμου Θίσβης
Αξιότιμοι Κύριοι
Στον δήμο μας έχει χωροθετηθεί Βιομηχανική Περιοχή με λιμενικές εγκαταστάσεις από το 1987, που αρχικό σκοπό είχε, την κατασκευή εργοστασίου Αλουμίνας. Την εποχή εκείνη το συγκεκριμένο εργοστάσιο και οι λιμενικές εγκαταστάσεις, που ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της επένδυσης, αποτελούσαν εθνικό στόχο, δηλαδή ήταν μια συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και Ρωσίας, η οποία έπρεπε να πραγματοποιηθεί για γενικότερους γεωπολιτικούς σκοπούς της εποχής εκείνης.
Με την ακύρωση όμως της επένδυσης αυτής η ΒΙΠΕ πήρε μια εντελώς διαφορετική φυσιογνωμία και έγινε μια βιομηχανική περιοχή του συρμού. Σχεδόν όλα τα προγραμματιζόμενα έργα υποδομής έμειναν μισοτελειωμένα και σε πολλά από αυτά δεν ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία αδειοδοτήσεων, με αποτέλεσμα σήμερα ειδικά οι λιμενικές εγκαταστάσεις να είναι παράνομα κατασκευασμένες, χωρίς καμία νόμιμη αδειοδότηση.
Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι μετά την εγκατάσταση του Ομίλου Στασινόπουλου στην ΒΙΠΕ, (αφού απέκτησε το σύνολο της προς πώληση περιοχής της ΒΙΠΕ), χρησιμοποιούνται κανονικά τα λιμενικά αυτά έργα εξυπηρετώντας ανάγκες δραστηριοτήτων εντός ΒΙΠΕ (ΣΩΛΚ Α.Ε.) αλλά και εκτός ΒΙΠΕ ( ΕΛΒΑΛ Α.Ε., ΧΑΛΚΟΡ Α.Ε στα Οινόφυτα Βοιωτίας).
Στο πλαίσιο νομιμοποίησης των λιμενικών αυτών έργων η ΔΙΑΒΙΠΕΘΙΒ Α.Ε. κατέθεσε αίτημα προς την Κτηματική Υπηρεσία Βοιωτίας βάση του Ν. 3554/2007 (άρθρο 14).
Στο πλαίσιο εξέτασης του αιτήματος από το ΚΑΣ εκδόθηκαν οι ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠ/ΑΡΧ/Α1/Φ41/97293/4500/10.10.2008 και ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠ/ΑΡΧ/Α1/Φ41/39133/1962/ 30.04.2009 Υπουργικές αποφάσεις οι οποίες σεβόμενες την αρχική ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ41/34496/1459/ 24.08.1988 Υπουργική Απόφαση, απαγόρευσαν την νομιμοποίηση ενός κρηπιδώματος που έχει κατασκευαστεί μεταξύ των άλλων στις λιμενικές εγκαταστάσεις επάνω σε αρχαιολογικό χώρο.
Μετά την εξέλιξη όλων αυτών των γεγονότων προς έκπληξη μας πληροφορηθήκαμε και επίσημα από την ιστοσελίδα του ΚΑΣ, ότι το θέμα της νομιμοποίησης του κρηπιδώματος που έχει κατασκευαστεί παράνομα επάνω σε κομβικής αξίας για τη διαχρονική αρχαιολογική έρευνα αρχαιολογικό χώρο στον όρμο Νούσας, επανεξετάζεται την Τρίτη 22 Ιουνίου 2010 από το ΚΑΣ.
Θεωρούμε αδιανόητη και τελείως προσβλητική την συμπεριφορά της ΔΙΑΒΙΠΕΘΙΒ Α.Ε., που με θεμιτά και αθέμιτα μέσα πιέζει αφάνταστα για την νομιμοποίηση του παράνομου κρηπιδώματος, στις λιμενικές εγκαταστάσεις της ΒΙΠΕ Θίσβης, απαξιώνοντας ολοκληρωτικά αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής μας, μη σεβόμενη τις αξίες της τοπικής κοινωνίας.
Συγκεκριμένα η ΔΙΑΒΙΠΕΘΙΒ Α.Ε., αυτοχαρακτηρισμένη ως φορέας Διοίκησης και Διαχείρισης των λιμενικών έργων, (κάτι παντελώς αίολο και ανυποστήρικτο, σύμφωνα με τις απόψεις της Κτηματικής Υπηρεσίας Βοιωτίας και του Υπ. Οικονομικών), για τρίτη συνεχόμενη φορά μέσα σε διάστημα τριών χρόνων, επανεξετάζει στο ΚΑΣ το αίτημα της νομιμοποίησης του παράνομου κρηπιδώματος με επιχειρήματα :
· Τον οικονομικό εκβιασμό και την απειλή της παύσης της λειτουργίας της ΒΙΠΕ, παρουσιάζοντας εσκεμμένα το συγκεκριμένο κρηπίδωμα ως «το σύνολο των λιμενικών εγκαταστάσεων». Η αλήθεια όμως δεν είναι αυτή , αφού στην ΒΙΠΕ Θίσβης δραστηριοποιείται μόνο η ΣΩΛ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε., που κάλλιστα μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της με την ύπαρξη των τριών άλλων κρηπιδωμάτων που βρίσκονται στις λιμενικές εγκαταστάσεις και έχουν θετική γνωμοδότηση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την νομιμοποίησή τους.
· Την δήλωση της άγνοιας, των μη αδειοδοτημένων λιμενικών έργων, κατά την αγορά των ιδιοκτησιών της ΒΙΠΕ από τον όμιλο, κάτι που δεν αληθεύει, διότι η σημερινή Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, κα Κακαουνάκη, ήταν πρώην διευθυντικό στέλεχος της ΕΤΒΑ και το πλέον αρμόδιο άτομο και γνώστης της κατάστασης της ΒΙΠΕ Θίσβης. Γνώριζε δηλαδή πολύ καλά τα προβλήματα που έχει η συγκεκριμένη ΒΙΠΕ και ειδικότερα οι λιμενικές εγκαταστάσεις. Και αντί να φροντίσουν για την αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών, αντίθετα προχώρησαν σε κατασκευή νέων έργων επάνω στα παράνομα έργα των λιμενικών εγκαταστάσεων, χωρίς να ακολουθήσουν καν τις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονται από τον Ν. 2791/2001. Μάλιστα τα έργα αυτά, ύψους περίπου 2.000.000 €, χρηματοδοτήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο (Αναπτυξιακό Νόμο). Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η Κτηματική Υπηρεσία Βοιωτίας να εκδώσει Πρωτόκολλο κατεδάφισης των ανωτέρω έργων. Στηριζόμενοι δε στην ύπαρξη των παράνομων αυτών έργων που έχουν κατασκευαστεί επάνω σε παράνομα κρηπιδώματα «έστησαν» και σύστημα ασφαλείας ISPS για τις λιμενικές εγκαταστάσεις. «Χτίζανε πύργους πάνω στην άμμο» και προσπαθούν σήμερα με κάθε τρόπο να τους προστατέψουν «από το παραμικρό κύμα». Σήμερα δε εντέχνως έρχονται μαζί με την νομιμοποίηση που ζητούν για τα κρηπιδώματα να νομιμοποιήσουν και τα παράνομα από αυτούς κατασκευασμένα έργα στον αιγιαλό και παραλία.
· Την διαστρέβλωση της αλήθειας της ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ41/34496/1459/24.08.1988 Υπουργικής Απόφασης. Σύμφωνα με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση σαφέστατα διευκρινίζεται και δίνεται ρητά η εντολή να μην κατασκευαστεί το επίμαχο κρηπίδωμα στο σημείο Γ του χάρτη που συνόδευε την προμελέτη των λιμενικών έργων, διότι κατά την έρευνα κλιμακίου της Δ/νσης Εναλίων Αρχαιοτήτων βρέθηκαν και ενάλιες αρχαιότητες που χαρακτηρίζουν τον αρχαιολογικό χώρο κομβικής αξίας για τη διαχρονική αρχαιολογική έρευνα. Μάλιστα διευκρινιζόταν ότι αν ήταν αναγκαίο να γίνει το κρηπίδωμα, αυτό, θα έπρεπε να κατασκευαστεί μεταξύ των θέσεων Α και Β του χάρτη που συνόδευε την προμελέτη των έργων. Όλα τα ανωτέρω ειπώθηκαν και υποστηρίχθηκαν και στην από 21.06.1988 συνεδρίαση του ΚΑΣ, (Απόσπασμα αριθμ. 22). Κάτι που στην πραγματικότητα έγινε. Κατασκευάστηκε δηλαδή νέο κρηπίδωμα, (μετά την έκδοση της Υπ. Απόφασης), το οποίο δεν προβλεπόταν μεταξύ των σημείων Α και Γ, όμως λανθασμένα θεωρήθηκε σκόπιμο να κατασκευαστεί και το απαγορευμένο στον Αρχαιολογικό Χώρο Κρηπίδωμα.
· Την απαξίωση των αρχαιολογικών ευρημάτων στον ¨ορμο Νούσας μετά την έρευνα της ομάδας Δ/νσης Εναλίων Αρχαιοτήτων. Με μεγάλη μας λύπη η ΔΙΑΒΙΠΕΘΙΒ Α.Ε. αγνοώντας την πολιτιστική μας κληρονομιά, παραγκωνίζοντας παντελώς όλον αυτόν τον πολιτιστικό μας πλούτο, ενόψει του επιχειρηματικού κέρδους, καταφεύγει σε εκφράσεις και χαρακτηρισμούς των αρχαιολογικών ευρημάτων της περιοχής ως «ήσσονος σημασίας» η «απλές ακατέργαστες πέτρες». Θεωρούμε ντροπή τέτοιου είδους χαρακτηρισμούς την στιγμή μάλιστα που υπάρχουν αναφορές στην υπηρεσία Ε.Α. (κου Χανιώτη), που χαρακτηρίζουν τα αρχαιολογικά ευρήματα πολύ σημαντικά και τον αρχαιολογικό χώρο κομβικής αξίας για τη διαχρονική αρχαιολογική έρευνα. Γι΄αυτό άλλωστε κινήθηκε και όλη η διαδικασία απαγόρευσης της κατασκευής στο επίμαχο σημείο του κρηπιδώματος.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω στοιχεία και με δεδομένο ότι:
1. η ΔΙΑ.ΒΙ.ΠΕ.ΘΙ.Β. Α.Ε. χρησιμοποιεί το λιμάνι και τις εγκαταστάσεις του παρανόμως για τη μεταφορά υλικών σε εγκαταστάσεις που δεν βρίσκονται στη ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης, ενώ προορισμός του λιμανιού είναι η εξυπηρέτηση της ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης και μόνον. Συνεπώς είναι ανεπίτρεπτο να ζητείται η νομιμοποίηση παρανόμων λιμενικών εγκαταστάσεων για τη διαιώνιση μιας καταφανώς παράνομης χρήσης.
2. Συνιστά ένα έγκλημα κατά της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς η κατασκευή του παράνομου κρηπιδώματος, εν γνώσει των κατασκευαστών και κατά παράβαση της ρητής σχετικής αποφάσεως του ΥΠΠΟ του 1988, επί ενάλιου αρχαιολογικού χώρου ιδιαιτέρας σπουδαιότητας
3. Εγκυμονείτε σοβαρότατος περιβαλλοντικός κίνδυνος στην ευρύτερη περιοχή του όρμου Νούσας, που αθροιστικά με άλλες ρυπογόνες εστίες, (κόκκινη λάσπη από Αντίκυρα), θα προκαλέσει περιβαλλοντική καταστροφή στον κλειστό κόλπο του Κορινθιακού.
Παρακαλούμε, όπως στο πλαίσιο της συνεργασίας μας, με γνώμονα την διαφύλαξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς αλλά και περιβαλλοντικής προστασίας, παραβρεθείτε στην συνεδρία του ΚΑΣ στις 22.06.2010 στο Υπ. Πολιτισμού (Μπουμπουλίνας 22 μετά τις 15:00) για την στήριξη των απόψεών μας ενώπιο του Συμβουλίου
Ευχαριστούμε εκ των πρότερων για την συνεργασία σας.
Eίμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία η διευκρίνιση.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΘΙΣΒΗΣ
ΚΟΒΑΝΗΣ Π. ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ.
ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΟΜΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ( Αγάτσα Αριάδνη, Τόγιας Βασίλης, Τσόνογλου Βάσω, Γιαννάκης Μιχάλης)
Νομάρχη Βοιωτίας
Πρόεδρο ΤΕΔΚ Ν. Βοιωτίας
Πρόεδρο ΣΠΟΑΚ ΑΡΙΩΝ
Πρόεδρος ΑΛΚΙΩΝ ( Φαξ 2691029303)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου